شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۳۰:۲۴

تاخیر درافتتاح گمرک دروازه ورودی به منطقه آزاد اروند

باشگاه خبری فراساحل: درحالی که قرار بود گمرک دروازه ورودی به منطقه آزاد اروند در 15 کیلومتری شمال آبادان در هفته دولت افتتاح شود ولی این پروژه هنوز به بهره برداری نرسیده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در ابتدای سال جاری وعده داده بوده در شهریور 95همزمان با هفته دولت گمرک دروازه ورودی به منطقه آزاد افتتاح ‌‌‌‌می‌شود. عدم افتتاح این پروژه سردرگمی تجار، سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه شده است. طبق قانون اداره مناطق آزاد کشور، مناطق آزاد باید محصور شده باشد و ورود و خروج آن تابع قوانین و مقررات است.

با این حال با گذشت 11سال از شروع فعالیت منطقه آزاد اروند ، هنوز عملیات فنس کشی و محصورسازی این منطقه به صورت کامل انجام نشده است. عدم اسقرار گمرک در دروازه ورودی منطقه آزاد اروند مورد انتقاد امام جمعه آبادان نیز قرار گرفته است. حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در سخنانی از عدم استقرار گمرک در دروازه ورودی منطقه آزاد اروند انتقاد کرد و آن را غیرقابل قبول خواند. وی با اشاره به اینکه در سفر اخیر وزیر اطلاعات به آبادان ، این موضوع مطرح شده است افزود: وزیر اطلاعات قول داده است موضوع راه اندازی گمرک در دروازه ورودی منطقه آزاد اروند در هیئت دولت و با رئیس کل گمرک ایران مطرح کند.

وی از پیگیری هرسه نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی برای راه اندازی گمرک منطقه آزاد اروند قدردانی کرد و افزود: اگر گمرک راه اندازی شود تکلیف همه معلوم و مشخص ‌‌‌‌می‌شود. امام جمعه آبادان در ادامه گفت: راه اندازی گمرک دروازه منطقه آزاد اروند، رونق توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر را شتاب ‌‌‌‌می‌بخشد. گفته ‌‌‌‌می‌شود گمرک منطقه آزاد اروند در دهه فجر امسال به طور رسمی افتتاح ‌‌‌‌می‌شود ولی هنوز مسئولان منطقه آزاد اروند در این باره سخنی به میان نیاورده‌اند. منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384رسما فعالیت خود را در مناطق ساحلی و بندری جنوب خوزستان در محدوده ای به وسعت 17هزار هکتار که هم اکنون به بیش از34هزار هکتار رسیده شروع کرد.



  کد خبر : 3083
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :